Valencia 2019

De jaarlijkse Businessclub voetbalreis had dit jaar het zonnige Valencia als bestemming. Op 12 april zijn we met een grote groep van maar liefst 71 heren vertrokken. Onze bus stond al vroeg in de ochtend klaar en tegen 8 uur zat iedereen op z'n plekje in de bus. Het blijft nog altijd een bijzonder moment als alle deelnemers aankomen. Handen schudden, een kort praatje met veelal bekenden, maar ook weer nieuwe gezichten. De sfeer zit er al meteen in.

Bij aankomst in de luchthaven van Dusseldorf bleek dat het reizen met zo'n grote groep niet altijd helemaal soepel verloopt ;-) Eerder hadden we al een deelnemer die het paspoort van zijn vrouw had meegenomen, maar dit jaar besloot iemand zijn paspoort maar gewoon thuis te laten. Wellicht nog niet zo vaak gevlogen... Gelukkig is hij wel in bezit van een snelle auto en een lieve dochter, zodat het paspoort nog nagebracht kon worden. Ook het inchecken van 4 personen met exact dezelfde voor- en achternaam in het paspoort, bleek niet echt gebruikelijk, maar uiteindelijk is iedereen veilig aangekomen in Valencia.

Met het AWC Businessclub logo in de hand stond onze hostess Melissa ons al op te wachten om te vertrekken naar het hotel. Een uitstekend hotel en met 23 graden in het zonnetje eerst met z'n allen een welkomstborrel gedaan inclusief echte Spaanse hapjes.

Een klein uurtje later konden we al vertrekken naar 'Estadio Mestalla'. Dit is het oudste stadion van Spanje en ademt een echte voetbalsfeer. En toen er iemand op de stoel van de koning mocht zitten, barstte het Wilhelmus al snel los, hetgeen voor enigszins opgetrokken wenkbrauwen zorgde bij onze gidsen...

Natuurlijk ook kleedruimtes, prijzenkast, en perskamer mogen bezichtigen en daar maar meteen een mini-persconferentie gehouden over AWC. Al met al een erg leuke rondleiding!

Weer terug bij het hotel, en na een korte opfrisbeurt zijn we vertrokken naar tapas restaurant 'La Flamenca'. Een reuze-gezellig restaurant waar we onder het genot van een wijntje, biertje of glaasje Sangria lekker gegeten hebben. Leuk om te zien, hoe jong en oud, dik en dun, directeur en student gezellig door elkaar zij aan zij aan tafel zitten. Zo ontstaan de leukste gesprekken. En natuurlijk zijn de meeste 'liefhebbers' toch ook nog even het nachtleven van Valencia wezen verkennen. En dat bleek nog helemaal niet zo verkeerd te zijn.

Op zaterdagmiddag zijn we vertrokken richting het Valenciaanse strand. Met 27 graden geen verkeerde plaats om te vertoeven. In de trendy Marina Beach club waren de tafels gedekt en hebben we uitstekend geluncht. Op de eerste verdieping hadden we een prachtig uitzicht op zee. Ook hier weer veel gelachen om de anekdotes van de voorgaande dag.

Na de lunch mochten we onze zeebenen testen op een catamaran. Heerlijk chill in de netten liggen of lekker zitten op een van de bankjes of op de rand van de boot. Gelukkig hadden we onze eigen DJ MAXX meegenomen die met zijn telefoon de meest mooie klassiekers door de speakers liet galmen. M'n favoriet, C'est la vie, Leef en Sweet Caroline waren enkele kneiters die de revue passeerden. Een enkeling waagde zich zelf aan een dansje. De rest van de middag doorgebracht in 'Ibiza-sferen' bij de Marina Beach Club.

In de avond gezamenlijk gegeten bij Restaurant Ramirez. En tussen de gerechten door klonken al regelmatig de noten van het 'Valencia' van Eddy Wally. Degenen die de puf nog hadden konden nog voor een afzakkertje naar de binnenstad en dat bleken er nog verassend veel te zijn.

Na opnieuw een goed ontbijt zijn we de fiets opgestapt om alle highlights van Valencia te bekijken. Met alweer een stralend zonnetje zijn we in verschillende groepen lekker rondgefietst. De toegangspoorten, de kathedraal, de turia tuinen, de volkswijken en natuurlijk de wereldberoemde gebouwen rondom het wetenschapsmuseum zijn we langs gefietst. Valencia is echt een prachtige stad en heeft veel te bieden.

Ter voorbereiding op de derby van Valencia CF - Levante UD zijn we gaan lunchen bij het gezellige Valen & Cia. Ook hier weer voortreffelijk gegeten. De Spaanse keuken is ons goed bevallen. In de avond zijn we  dan naar de wedstrijd geweest. In een lekker voetbal sfeertje zaten we droog, maar vooral hoog! De thuisploeg wist uiteindelijk de wedstrijd te winnen met 3 tegen 1.

De laatste avond nog een lekker terrasje gepakt, een kroegje ingedoken of gave trendy club bezocht, zodat we de volgende dag moe maar voldaan weer richting Wijchen konden vertrekken. Het was weer een geweldige reis en iets unieks om bij te mogen zijn.

Onze speciale dank is er nog wel voor Rob van Reisbureau De Planeet die veel tijd en energie heeft geïnvesteerd om alles zo top te laten verlopen!